Publicaciones

(2022). Trust in Political Institutions and Support for Authoritarianism in Latin American Students. Does Civic Knowledge Make a Difference?. In Ashley Weinberg: Psychology of Democracy: Of the People, by the People, for the People. 173–194. Cambridge, United Kingdom ; New York, NY: Cambridge University Press. ISBN: 978-1-108-47775-8 978-1-108-74509-3.

(2022). Educación Escolar Sobre El Congreso Nacional. Concepto y Herramientas Para La Docencia En La Asignatura de Educación Ciudadanía. Santiago de Chile: Centro de Políticas Comparadas de Educación, Universidad Diego Portales. ISBN: 978-956-314-518-2.

(2022). Currículo de Educación Ciudadana y Educación Católica En Chile. Puentes y Desafíos.. In Rodrigo Mardones: Educación Ciudadana y Enseñanza Católica. La Fraternidad Como Desiderátum. Chile: Ediciones Universidad Católica de Chile.

(2021). Voto y participación electoral. Creencias y actitudes de estudiantes de enseñanza media. In Cristobal Villalobos, María Jesús Morel & Ernesto Treviño: Ciudadanías, educación y juventudes: investigaciones y debates para el Chile del futuro. 467–498. Santiago, Chile: Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-2882-9.

(2021). The Landscape and Recent Developments of Civic and Citizenship Education Across the Latin American Region. In Barbara Malak-Minkiewicz & Judith Torney-Purta: Influences of the IEA Civic and Citizenship Education Studies: Practice, Policy, and Research Across Countries and Regions. 261–275. Cham: Springer International Publishing https://doi.org/10.1007/978-3-030-71102-3_22. ISBN: 978-3-030-71102-3.

Documento fuente

(2021). Saltar el torniquete. Reflexiones desde las juventudes de octubre. In Sol Alé, Klaudio Duarte & Daniel Miranda: Ciudad de México: Fondo de Cultura Económica. ISBN: 978-956-289-220-9.

(2021). Measuring Attitudes Towards Gender Equality in International Tests. Implications for Their Validity. In Jorge Manzi, María Rosa García & {Taut}: Validity of Educational Assessments in Chile and Latin America. 259–280. S.l.: SPRINGER. ISBN: 978-3-030-78390-7.

(2021). Latin American Political Culture and Citizenship Norms. In Ernesto Treviño, Diego Carrasco, Ellen Claes & Kerry J Kennedy: Good Citizenship for the next Generation: A Global Perspective Using IEA ICCS 2016 Data. 89–105. Suiza: Springer - IEA. ISBN: 978-3-030-75748-9.

(2021). Invariance of Socioeconomic Status Scales in International Studies. In Jorge Manzi, María Rosa García & Sandy Taut: Validity of Educational Assessments in Chile and Latin America. 235–257. Cham: Springer International Publishing https://doi.org/10.1007/978-3-030-78390-7_10. ISBN: 978-3-030-78389-1 978-3-030-78390-7.

Documento fuente

(2021). IEA Civic Education Studies in Latin America. Paths of influence and critique in policy and research. In Barbara Malak-Minkiewicz & Judith Torney-Purta: Influences of the IEA Civic and Citizenship Education Studies. 205–217. Suiza: Springer International Publishing. ISBN: 978-3-030-71101-6.

Documento fuente

(2021). Conocimiento Cívico. Concepto, Antecedentes y Consecuencias para Chile.. In Cristobal Villalobos, María Jesús Morel & Ernesto Treviño: Ciudadanías, educación y juventudes: investigaciones y debates para el Chile del futuro. 287–325. Santiago, Chile: Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-2882-9.

(2021). Cambios en la participación política de escolares. In Sol Alé, Klaudio Duarte & Daniel Miranda: Saltar el torniquete: reflexiones desde las juventudes de octubre. 51–60. Ciudad de México: Fondo de Cultura Económica. ISBN: 978-956-289-220-9.

(2020). Young Citizens Participation. Empirical Testing of a Conceptual Model. Youth & Society, 52(2) 251–271. https://doi.org/10.1177/0044118X17741024.

Documento fuente

(2020). Patterns of Civic and Political Commitment in Early Adolescence. The Journal of Early Adolescence, 40(1) 5–27. https://doi.org/10.1177/0272431618824714.

Documento fuente

(2019). When Nonactivists Care: Group Efficacy Mediates the Effect of Social Identification and Perceived Instability on the Legitimacy of Collective Action. Group Processes & Intergroup Relations, 22(4) 563–577. https://doi.org/10.1177/1368430217751631.

Documento fuente

(2019). Pensémoslo de nuevo: ¿Podemos comparar las escalas de antecedentes socioeconómicos?. Revista de Educación(383) https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2019-383-400.

Documento fuente

(2019). Medición de actitudes hacia la igualdad de derechos entre géneros en pruebas internacionales. Implicancias respecto a su validez. In Jorge Manzi, María Rosa García & Sandy Taut: Validez de evaluaciones educacionales en Chile y Latinoamérica. 284–305. Santiago de Chile: Centro UC Medición - MIDE. ISBN: 978-956-14-2471-5.

(2019). Is Democracy Overrated? Latin American Students Support for Dictatorships. IEA COMPASS BRIEFS IN EDUCATION. IEA.

Documento fuente

(2018). The Political Socialization of Attitudes Toward Equal Rights from a Comparative Perspective. In Andrés Sandoval-Hernández, Maria Magdalena Isac & Daniel Miranda: Teaching Tolerance in a Globalized World. , 4 103–123. Cham: Springer International Publishing https://doi.org/10.1007/978-3-319-78692-6_7. ISBN: 978-3-319-78691-9 978-3-319-78692-6.

Documento fuente

(2018). Teaching Tolerance in a Globalized World. New York, NY: Springer Berlin Heidelberg. ISBN: 978-3-319-78691-9.

Documento fuente

(2018). Measurement Model and Invariance Testing of Scales Measuring Egalitarian Values in ICCS 2009. In Andrés Sandoval-Hernández, Maria Magdalena Isac & Daniel Miranda: Teaching Tolerance in a Globalized World. , 4 19–31. Cham: Springer International Publishing https://doi.org/10.1007/978-3-319-78692-6_3. ISBN: 978-3-319-78691-9 978-3-319-78692-6.

Documento fuente

(2018). How Do We Assess Civic Attitudes Toward Equal Rights? Data and Methodology. In Andrés Sandoval-Hernández, Maria Magdalena Isac & Daniel Miranda: Teaching Tolerance in a Globalized World. , 4 11–17. Cham: Springer International Publishing https://doi.org/10.1007/978-3-319-78692-6_2. ISBN: 978-3-319-78691-9 978-3-319-78692-6.

Documento fuente

(2018). Exploring ICCS 2016 to Measure Progress toward Target 4.7. UNESDOC Digital library Unpublished https://doi.org/10.13140/RG.2.2.21352.11524.

Documento fuente

(2016). Civic Engagement and Giving Behaviors: The Role of Empathy and Beliefs about Poverty. The Journal of Social Psychology, 156(3) 256–271. https://doi.org/10.1080/00224545.2016.1148006.

Documento fuente

(2015). Tipos de Ciudadanos En Los Currículos de Autoritarismo y Democracia. In Cristián Cox & Juan Carlos Castillo: Aprendizaje de La Ciudadanía. Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

(2015). Objetivos y Contenidos de La Formación Ciudadana Escolar En Chile 1996-2013. Tres Currículos Comparados. In Cristián Cox & Juan Carlos Castillo: Aprendizaje de La Ciudadanía. Santiago: Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

(2015). Mitigating the Political Participation Gap from the School: The Roles of Civic Knowledge and Classroom Climate. Journal of Youth Studies, 18(1) 16–35. https://doi.org/10.1080/13676261.2014.933199.

Documento fuente

(2015). La Educación Ciudadana Escolar de Chile En Acto. Prácticas Docentes y Expectativas de Participación Política de Estudiantes. In Cristián Cox & Juan Carlos Castillo: Aprendizaje de La Ciudadanía. Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

(2015). Educación Ciudadana En América Latina. Prioridades de Los Currículos Escolares. In Cristián Cox & Juan Carlos Castillo: Aprendizaje de La Ciudadanía. Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

(2015). Desigualdad y Conocimiento Cívico. Chile En Comparación Internacional. In Cristián Cox & Juan Carlos Castillo: Aprendizaje de La Ciudadanía. Santiago: Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

(2015). Desigualdad Social y Cambios En Las Expectativas de Participación Política de Los Estudiantes En Chile. In Cristián Cox & Juan Carlos Castillo: Aprendizaje de La Ciudadanía. Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

(2015). Curricular Guidelines and Citizenship Attitudes in Latin American Students: A Comparative Analysis. Revista latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud, 13(2) 1169–1190. https://doi.org/10.11600/1692715x.13243280814.

Documento fuente

(2015). Aprendizaje de La Ciudadanía: Contextos, Experiencias y Resultados. Santiago: Ediciones Universidad Católica de Chile. ISBN: 978-956-14-1513-3.

Documento fuente

(2014). Social Inequality and Changes in Students’ Expected Political Participation in Chile. Education, Citizenship and Social Justice, 9(2) 140–156. https://doi.org/10.1177/1746197914520650.

Documento fuente

(2014). Educación Ciudadana En América Latina. Prioridades de Los Currículos Escolares. IBE Working Papers on Curriculum Issues N° 14.

Documento fuente

(2014). Currículos Comparados, Percepciones Docentes y Formación de Profesores Para La Formación Ciudadana. Tendencias y Proposiciones de Mejoramiento. Propuestas Para Chile. Pontificia Universidad Católica de Chile.

Documento fuente

(2013). Fraternity and Educational Reform in Latin America. Journal of Dialogue & Culture, 2(2) 73–76..

Documento fuente

(2012). El principio de fraternidad en los valores, instituciones y relaciones sociales de la educación escolar latinoamericana. In R Mardones: Fraternidad y Educación. Un principio para la Formación Ciudadana y la Convivencia Democrática. 155–203. Argentina: Ciudad Nueva. ISBN: 978-950-586-297-9.

Documento fuente

(2010). Oportunidades de Aprendizaje Escolar de La Ciudadanía En América Latina. Currículos Comparados. Bogotá: Sistema Regional de Evaluación y Desarrollo de Competencias Ciudadanas (SREDECC).

Documento fuente

(2005). Educar Para La Ciudadanía y La Democracia En Las Américas. Una Agenda Para La Acción. Banco Interamericano de Desarrollo.

Documento fuente